• 30 juni 2020

Na een gefaseerde uitrol, werken alle teams nu ten minste een half jaar volgens de werkwijze CIZ Versnelt. Daarmee rekenen we dit nu tot de ‘standaard’ werkwijze.

Sinds 15 juli 2019 hebben wij ruim 70.000 aanvragen volgens deze werkwijze afgehandeld. De afgelopen 10 weken wordt bij minimaal 95% van de aanvragen die vallen binnen de werkwijze CIZ Versnelt, een besluit binnen 7 (netto) werkdagen genomen.

De succesfactor van de werkwijze is het terugbrengen van onze interne overdrachten en wachttijden. Tegelijkertijd is de nauwe samenwerking met de zorgaanmelders heel belangrijk. Wij kunnen immers onze korte doorlooptijden alleen waarmaken als aanvragen goed en compleet worden aangeleverd. We moeten snel met elkaar kunnen schakelen als er nog informatie mist of een afspraak gepland moet worden. Zo zorgen we er gezamenlijk voor dat de cliënt zo snel mogelijk wordt geholpen in een onzekere tijd.

Hoge waardering

In ons klanttevredenheidonderzoek zien wij terug dat de snelheid waarop wij ons onderzoek doen en een besluit afgeven, hoog gewaardeerd wordt.
We kijken zelf met gepaste trots en tevredenheid terug op de uitrol en implementatie van het nieuwe werkproces. Maar we zijn natuurlijk ook benieuwd hoe u dit als zorgaanmelder heeft ervaren. Vandaar de volgende oproep.

Deze informatie is verstuurd via onze nieuwsbrief CIZ info en kan verouderd raken.

Wie mag mijn Wlz-aanvraag namens mij ondertekenen?

Er zijn meerdere situaties mogelijk. Dit hangt af van uw leeftijd. Lees meer

Veelgestelde vragen