Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Zelf zorg vanuit de Wlz aanvragen

Zelf zorg vanuit de Wlz aanvragen

 

Wat stuurt u mee met de aanvraag?

Als u bij het CIZ zorg vanuit de Wlz aanvraagt, is het belangrijk dat uw aanvraag compleet is. Wij kunnen uw aanvraag dan snel afhandelen. Voor het verstrekken van een besluit voor zorg vanuit de Wlz heeft het CIZ het volgende van u nodig:


• Een diagnose (de aard of oorzaak van uw aandoening, beperking of handicap, vastgesteld door een arts)
• (Indien aanwezig) uw zorgplan
• U kunt ook iemand machtigen om de aanvraag namens u te doen. Dan vult u het machtigingsformulier in en levert dit aan bij uw aanvraag. Let op! U ondertekent altijd zelf het machtigingsformulier. Tekent uw contactpersoon? Dan is het formulier niet geldig.

Een aanvraag indienen 

U kunt zorg vanuit de Wlz online aanvragen via Mijn Wlz-aanvraag:

Mijn Wlz-aanvraag

U kunt ook een aanvraag-formulier op papier invullen en opsturen. Deze vindt u onder ‘Aanvraagformulieren’.

Status aanvraag bekijken

Het is ook mogelijk om uw aanvraag te volgen op MijnOverheid.nl. Dit doet u door daar in te loggen met uw DigiD. Bij de service ‘lopende zaken’ kunt u de status van uw aanvraag bekijken. De status wordt zichtbaar zodra de aanvraag bij het CIZ ontvangen en verwerkt is. Dit kan een aantal dagen duren.

Meer informatie? 

Bij vragen neemt u contact op met het CIZ via 088 - 789 10 00 (ook vanuit het buitenland: 0031-88 789 10 00) op werkdagen van 8.30 tot 17.00 uur.