Ook dit jaar hebben we een jaarverslag gemaakt naar aanleiding van het Jaardocument 2020. Daarin delen we onze belangrijkste cijfers en gebeurtenissen. Het jaarverslag is een visueel aantrekkelijke samenvatting van het Jaardocument.

Natuurlijk maken we melding van dé gebeurtenis van afgelopen jaar: de opkomst van COVID-19 en de gevolgen van dit virus voor onze organisatie en cliënten. Onze cliënten vormen een kwetsbare doelgroep en onze hoogste prioriteit was om deze doelgroep te beschermen. Maar de gevolgen waren ook voor de medewerkers groot. Net als vele anderen, moesten ook wij van de een op de andere dag thuiswerken.

Wzd en ggz

Daarnaast stond 2020 voor ons in het teken van de Wzd, de nieuwe wet die in 2020 is ingegaan. En niet te vergeten de voorbereidingen voor de ggz in de Wlz, die ook vanaf dit jaar toegankelijk is voor cliënten vanaf 18 jaar met een psychische stoornis.

Een bewogen jaar dus; 2020. We nodigen u dan ook van harte uit om ons jaarverslag te bekijken

U kunt ook het hele jaarverslag lezen (ook beschikbaar via de samenvatting hierboven).

Hoe lang mag het CIZ over een aanvraag doen?

Het CIZ heeft zes weken de tijd om een reguliere aanvraag voor zorg vanuit de Wlz af te handelen. Wanneer er sprake is van een aanvraag in het kader van bijzondere omstandigheden, dan heeft het CIZ twee weken de tijd om de aanvraag af te handelen.

Veelgestelde vragen