We willen u zo goed mogelijk helpen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. We leggen uit wat u dan kunt doen.

Elke klacht is voor ons een kans om onze dienstverlening te verbeteren. En u dus nog beter te kunnen helpen. Uw klacht wordt afgehandeld volgens ons klachtenreglement.

Wat is het verschil tussen een klacht en een bezwaar?

Een klacht heeft betrekking op hoe u bent behandeld. Een bezwaar kunt u indienen als u het niet eens bent met het besluit. Meer hierover leest u op de pagina Een bezwaar indienen.

Hoe dien ik mijn klacht in?

Als u een klacht heeft, horen we het graag zo snel mogelijk. U kunt meteen uw klacht doorgeven tijdens een gesprek met een medewerker, bijvoorbeeld een telefoongesprek of huisbezoek. Of u kunt ons bellen op 088 789 1000.

Wilt u uw klacht liever schriftelijk indienen? Ook dat is mogelijk. Stuur ons dan een brief met een duidelijke omschrijving van uw klacht. Vergeet niet uw contactgegevens en de datum op uw brief te vermelden.

U kunt uw klacht sturen naar:
CIZ Klachtenafhandeling
Postbus 2690
3500 GR Utrecht

Of vul het online klachtenformulier in.

Klachtenformulier

Velden met een (*) zijn verplicht.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
U heeft een ongeldige geboortedatum ingevuld. Vul de datum in als dd-mm-jjjj, bijvoorbeeld 01-01-1960.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
U heeft een ongeldige postcode ingevoerd. Vul vier cijfers en twee letters in, bijvoorbeeld 1234 AB.
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
U heeft een ongeldig telefoonnummer ingevoerd. Als u een Nederlands nummer invult, gebruik dan tien cijfers. Bijvoorbeeld 0123 456789. Vult u een buitenlands nummer in, geef dan ook het landnummer aan. Bijvoorbeeld +31 123 456789.
U heeft een ongeldig e-mailadres ingevuld. Vul een geldig e-mailadres in, bijvoorbeeld jan.jansen@gmail.com.
Invalid Input
Ongeldige invoer. Zorg dat dit veld ingevuld is.
Indien u de klacht namens iemand anders indient, wie betreft het dan?
U heeft een ongeldige geboortedatum ingevuld. Vul de datum in als dd-mm-jjjj, bijvoorbeeld 01-01-1960.

Hoe behandelen we uw klacht?

Wij nemen uw klacht zo snel mogelijk in behandeling. We streven ernaar uw klacht binnen twee weken af te handelen. De uiterlijke afhandeltermijn is zes weken.

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht?

In dat geval kunt u de Nationale Ombudsman inschakelen. Hoe u dit doet, leest u op de website www.nationaleombudsman.nl.

Folder

U kunt deze informatie ook nalezen in onze folder.

Hoe lang mag het CIZ over een aanvraag doen?

Het CIZ heeft (in principe) zes weken de tijd om een reguliere aanvraag voor zorg vanuit de Wlz af te handelen. Wanneer er sprake is van een aanvraag in het kader van bijzondere omstandigheden, dan heeft het CIZ twee weken de tijd om de aanvraag af te handelen.

Veelgestelde vragen