Het CIZ heeft op dit moment achterstanden. Hierdoor kan het helaas langer duren voordat we uw aanvraag in behandeling nemen.

Vandaag zijn de gegevens van het eerste kwartaal van 2021 toegevoegd aan onze databank. Naast deze cijfers, is ook de gemeente- en zorgkantoorindeling geactualiseerd. Ggz-aanvragen vanaf 1 januari 2021 zijn onder de reguliere aanvragen terug te vinden in de overzichten. In de aanspraak ziet u het verschil tussen de GGZ-B en GGZ-Wonen. 

De storing in ons systeem Portero is opgelost. Zorgaanbieders kunnen weer een aanvraag doen via Portero. Heeft u nog problemen met inloggen?  Neem dan contact op met de Portero Servicedesk via 088 - 789 1700 of mail naar servicedesk@ciz.nl.  

Ook dit jaar hebben we een jaarverslag gemaakt naar aanleiding van het Jaardocument 2020. Daarin delen we onze belangrijkste cijfers en gebeurtenissen. Het jaarverslag is een visueel aantrekkelijke samenvatting van het Jaardocument.

Vanaf 1 januari is het mogelijk om op basis van een psychische stoornis (ggz-)zorg te ontvangen vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz). Het CIZ heeft als doel om binnen 6 weken een besluit te nemen. Het is op dit moment helaas niet mogelijk om ggz-aanvragen binnen 6 weken te behandelen. Er is vertraging ontstaan omdat we onverwacht veel meer aanvragen ontvangen. Er zijn extra maatregelen genomen om de vele aanvragen in behandeling nemen.

Per 1 mei 2021 treedt Remco Bakker (1973) aan als lid van de Raad van Bestuur bij het CIZ. Hij neemt deze positie over van Rob van Lint die op interim basis deze functie sinds september invult. Naast Remco bestaat de Raad van Bestuur uit Christa Klijn die sinds het vertrek van Hans Ouwehand de functie van voorzitter Raad van Bestuur bekleedt.

Is er voor uw cliënt tussen april en juni 2020 bij het CIZ een tijdelijke Wlz–registratie COVID-19 aangevraagd? En heeft uw cliënt na afloop van deze 12 maanden nog steeds de Wlz-indicatie nodig? Vergeet dan niet om een nieuwe aanvraag te doen.

Onlangs is naar de Tweede Kamer de beleidsreactie gestuurd op het het evaluatierapport: functioneren van het CIZ over de periode 2015–2020. Elke 5 jaar worden de zelfstandig bestuursorganen geëvalueerd. Het doel is om de doeltreffendheid en doelmatigheid van het functioneren van een zbo te toetsen. Het rapport geeft een mooi beeld van het functioneren van het CIZ, zowel op het gebied van doeltreffendheid als doelmatigheid. Wij zijn trots op de resultaten, houden oog voor verbetering en nemen de aanbevelingen ter harte. Het hele rapport is te lezen op de website van de TweedeKamer

Per 1 februari 2021 vertrekt Hans Ouwehand als voorzitter van de Raad van Bestuur bij het CIZ. Hans is per deze datum benoemd tot bestuursvoorzitter bij het CAK, waar hij sinds september op interim basis het voorzitterschap al invulde. Christa Klijn volgt Hans op als voorzitter Raad van Bestuur. Zij is sinds 2017 Chief Operating Officer en sinds 2019 lid van de Raad van Bestuur bij het CIZ.

Wat is de status van mijn aanvraag?

Als uw aanvraag in goede orde is ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging. Heeft u deze nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het CIZ via 088-789 10 00. Lees meer

Veelgestelde vragen