6 februari 2023

Toegang Portero aangepast

Op 18 maart aanstaande past het CIZ de werkwijze rond de toegang tot het aanvraagsysteem Portero aan.

Zoals eerder via CIZ info werd aangekondigd, ontvangen directies van zorgaanbieders met toegang tot Portero binnenkort een brief. De organisatiebeheerders en contactpersonen ontvangen een e-mail. In de brief en e-mail staat achtergrondinformatie over de aanpassing en welke acties nodig zijn om goed voorbereid te zijn.

Tweetraps authenticatie en gebruikersvoorwaarden

Wij passen de manier van inloggen aan en introduceren tweetraps authenticatie. Dat doen we om de bescherming van de privacy van cliënten te optimaliseren. Vanaf 18 maart maken we gebruik van gebruikersvoorwaarden en nieuwe profielen. De bestaande Portero-contracten en profielen, vervallen dan. We streven ernaar dat zorgaanbieders met toegang tot Portero hun aanvragen zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Dit is ook opgenomen in de gebruikersvoorwaarden. Op deze manier kunnen wij aanvragen snel en efficiënt behandelen.

Vragen

Heeft u vragen over de aanpassing? Dan kunt u een e-mail sturen naar contractbeheer@ciz.nl.
Let op: vragen over het nieuwe profiel kunnen wij pas beantwoorden zodra u uw nieuwe profiel heeft gekregen.