Als u een Wlz of Wzd-aanvraag doet, dan ontvangt u in principe binnen zes weken een besluit. In februari heeft het CIZ 97% van alle aanvragen op tijd behandeld.

Op tijd behandelde aanvragen

Er is wettelijk vastgelegd hoe lang het CIZ erover mag doen om een aanvraag af te handelen. Bij een Wlz en Wzd-aanvraag is dit zes weken. Voor aanvragen onder bijzondere omstandigheden geldt een maximum van twee weken. Het percentage van 97% laat zien hoeveel aanvragen wij in februari daadwerkelijk binnen deze termijnen hebben afgehandeld. 

In sommige gevallen mag het CIZ langer over een aanvraag doen. Bijvoorbeeld wanneer er (medische) informatie moet worden opgevraagd. Het is dus van belang dat uw aanvraag volledig is.

Klanttevredenheid

Voor het CIZ staat u als cliënt centraal. We vinden het belangrijk dat u zich gezien, gehoord en geholpen voelt. Daarom voeren we sinds begin 2016 doorlopend een klanttevredenheidsonderzoek uit. Met behulp van de resultaten kunnen wij onze dienstverlening nog beter laten aansluiten op uw wensen.

U kunt maandelijks het klanttevredenheidscijfer zien op onze website. In februari beoordeelden cliënten het CIZ met een 8,2.

Dit cijfer komt als volgt tot stand. Wie bij het CIZ een aanvraag doet, krijgt de vraag of hij mee wil werken aan het klanttevredenheidsonderzoek. Als de cliënt dit wil, dan ontvangt hij na het indicatiebesluit per e-mail een uitnodiging om de online vragenlijst in te vullen. Hij beoordeelt ons dan op verschillende aspecten, zoals het aanvraagproces en de communicatie vanuit het CIZ. De vragenlijst kan ook worden ingevuld door iemand uit de naaste omgeving van de cliënt, of door een zorgprofessional die voor de cliënt een aanvraag doet.

Heeft u niet meegedaan aan ons klanttevredenheidsonderzoek, maar wilt u wel een compliment, suggestie of klacht kwijt? Dit kan via onze contactpagina.

Wie mag mijn Wlz-aanvraag namens mij ondertekenen?

Er zijn meerdere situaties mogelijk. Dit hangt af van uw leeftijd. Lees meer

Veelgestelde vragen