Bent u de client zelf? Dan kunt u uw besluitbrief vinden op MijnOverheid.nl. Om berichten van CIZ te kunnen ontvangen via MijnOverheid moet u eerst uw account activeren. Dit kunt u doen met uw DigiD op MijnOverheid.nl. Als u een account heeft, dan zet u in uw MijnOverheid-account een vinkje bij het CIZ (zie ‘instellingen'). Vanaf dat moment kunt u berichten van het CIZ digitaal ontvangen. De brieven die u voor de activatie van MijnOverheid heeft ontvangen, staan hier niet in. Voorlopig ontvangt u deze brieven ook nog per fysieke post.

U kunt ook een kopie van de besluitbrief opvragen via info@ciz.nl. Dat kan als u de cliënt zelf bent of als de cliënt u hiervoor machtigt of als u wettelijk vertegenwoordiger (mentor, curator of notarieel gevolmachtigde) bent. De volgende informatie dient u mee te sturen:

  • Een ondertekend verzoek met bijgevoegd een bewijs van wettelijke vertegenwoordiging of een getekende machtiging van de cliënt;
  • Een kopie van uw identiteitsbewijs;
  • Het verzoek moet specifiek voor het CIZ zijn opgesteld en de volgende gegevens bevatten
    • Naam met voorletter(s)
    • Geboortedatum
    • Adresgegevens van de persoon waarover de vraag gaat
    • Beschikt u over een referentienummer uit een van onze brieven, vermeld deze dan ook bij de cliëntgegevens.

De cliënt kan ook zelf de kopie telefonisch opvragen via 088-789 1000. Dan hoeft bovenstaande informatie niet verstuurd te worden.

Wilt u andere gegevens opvragen dan een besluitbrief? Hier leest u hoe wij omgaan met het verstrekken van gegevens en daarbij rekening houden met privacy.


Hoe lang mag het CIZ over een aanvraag doen?

Het CIZ heeft zes weken de tijd om een reguliere aanvraag voor zorg vanuit de Wlz af te handelen. Wanneer er sprake is van een aanvraag in het kader van bijzondere omstandigheden, dan heeft het CIZ twee weken de tijd om de aanvraag af te handelen.

Veelgestelde vragen