Het CIZ controleert de aanvraag en kijkt of alle benodigde informatie is ingevuld. Ook heeft het CIZ een handtekening van degene die de zorg nodig heeft nodig, voordat de aanvraag in behandeling genomen kan worden. Als er informatie of een document ontbreekt, dan vragen wij dit op bij u.

Als de aanvraag compleet is, onderzoeken wij de aanvraag. Er kan een huisbezoek of spreekuur plaatsvinden. Vervolgens volgt de beoordeling en het besluit. Het CIZ deelt het voorgenomen besluit eerst telefonisch aan u mee en legt het besluit uit. Daarna ontvangt u de besluitbrief. Zie ook ‘In vier stappen naar langdurige zorg'

Wat is de status van mijn aanvraag?

Als uw aanvraag in goede orde is ontvangen, sturen wij u een ontvangstbevestiging. Daarnaast ontvangt u van het CIZ een brief met daarin het telefoonnummer van uw contactpersoon. Heeft u deze brief nog niet ontvangen? Neem dan contact op met het CIZ via 088-789 10 00. Lees meer

Veelgestelde vragen